BLUESHELL – OBOWIĄZEK INFORMACYJNY
Dzień dobry,,
Wiemy, że czekałeś na nasz kolejny Newsletter,
ale niniejsza wiadomość ma inny charakter. W związku ze zmianą przepisów (a dokładnie z implementacją europejskich dyrektyw) musieliśmy zmienić regulamin naszego sklepu internetowego i zasady korzystania z newslettera. Tym samym my wypełnimy obowiązek informacyjny, a subskrybenci newslettera i Klienci naszego sklepu będą mogli w pełni korzystać z naszej wiedzy.
Jakie zmiany wprowadziliśmy?
– w zakresie regulaminu sklepu internetowego, spisaliśmy dokładne zasady złożenia poprawnego zamówienia, wskazaliśmy czy w naszym sklepie możesz pozostawić opinie, poszerzyliśmy dane kontaktowe sprzedawcy, wprowadziliśmy informację o nieplasowaniu produktów dostępnych w sklepie, a dodatkowo wprowadziliśmy informacje o akcjach promocyjnych prowadzonych przez sprzedawcę.
Ponadto zaktualizowaliśmy zasady utraty prawa odstąpienia od umowy i dostarczenia przez Ciebie potwierdzenia utraty takiego prawa, zaktualizowaliśmy też zasady dostarczenia produktów wolnych od wad i zgodnych z umową oraz naszej odpowiedzialności za nie. Wprowadziliśmy też odpowiednie postanowienia dotyczące zmiany regulaminu.
– co więcej, regulamin sklepu przeszedł metamorfozę kosmetyczną. Od teraz dla Twojej wygody jest on skonstruowany w pytaniach i
odpowiedziach.
– stworzyliśmy regulamin newslettera, w którym dokładnie opisaliśmy jaką umowę o dostarczanie usług elektronicznych możesz z nami zawrzeć, jakie dane pobieramy, jakie są warunki korzystania z newslettera, jak i kiedy możesz się zapisać do newslettera i z niego zrezygnować, a także kiedy my możemy rozwiązać z Tobą umowę lub zmienić regulamin.
Zaktualizowane dokumenty będą obowiązywać od dnia 1.06.2023
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO BLUESHELL
Jesteśmy kancelarią prawną, która wie jak połączyć przepisy prawa z Twoimi potrzebami biznesowymi i znaleźć dla Ciebie najlepsze i bezpieczne rozwiązanie. Poza świadczeniem usług prawnych, prowadzimy także sklep internetowy, który możesz znaleźć tutaj:
https://blueshell.pl/sklep/ (dalej: „Sklep”).
Poniżej przedstawiamy regulamin naszego Sklepu, który dla Twojej wygody stworzyliśmy w pytaniach i odpowiedziach. Znajdziesz w nim ogólne zasady korzystania ze Sklepu, dowiesz się jakie produkty sprzedajemy, z kim zawierasz umowę kupując nasz produkt i kiedy możesz od niej odstąpić, a także jak zareklamować produkt. Poza tym w regulaminie opisane są zasady składania zamówienia, płatności oraz dostawy zakupionych produktów. Zapoznając się z nim jeszcze przed złożeniem zamówienia i opłaty, z łatwością zrozumiesz mechanizm działania naszego sklepu.
Pamiętaj, że jesteśmy tu dla Ciebie, jeżeli będziesz potrzebował dodatkowych wyjaśnień lub w przypadku chęci skorzystania z naszych porad prawnych i innych usług świadczonych drogą elektroniczną, możesz się z nami skontaktować pod numerem telefonu lub na adres e-mail/adres pocztowy podany w regulaminie. Z chęcią odpowiemy na wszystkie Twoje pytania!
§1 INFORMACJE O SPRZEDAWCY I KUPUJĄCYM
1.1. Kim jesteśmy i jak się z nami skontaktować?
Kupując w naszym Sklepie zawierasz umowę ze sprzedawcą Blueshell Legal sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Siennej 72 lok. 8, 00-833 Warszawa, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy KRS, nr KRS 0000634622, NIP 5213745896, REGON 36528690100000, kapitał zakładowy 20 000 zł (dalej: „Sprzedawca”).
Dane kontaktowe Sprzedawcy (zarówno w sprawie zakupów i reklamacji jak i danych osobowych):
Adres pocztowy: ul. Sienna 72 lok. 8, 00-833 Warszawa
Adres e-mail: biuro@blueshell.pl
Numer telefonu (do sekretariatu): 507 036 004
Godziny pracy obsługi klienta: poniedziałek – piątek w godz. 9.00-16.00
Zamówienia w naszym Sklepie możesz składać 7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę, z przyczyn technicznych możemy czasowo wyłączyć dostęp do Sklepu, ale dołożymy wszelkich starań żeby nie trwało to za długo.
1.2. Kim są klienci naszego Sklepu?
Klientami naszego Sklepu są osoby głodne wiedzy i praktycznych wskazówek! W zależności od tego w jakim charakterze kupujesz nasze produkty możesz być:
1. Konsumentem, czyli osobą fizyczną dokonującą ze Sklepem czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio ze swoją działalnością gospodarczą lub zawodową. Innymi słowy kupujesz nasze produkty jako „Jan Kowalski” i wykorzystujesz je dla siebie.
2. Przedsiębiorcą, czyli osobą fizyczną lub osobą prawną prowadzącą działalność gospodarczą, która kupuje nasze produkty i zawiera ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z wykonywaną przez Ciebie działalnością gospodarczą. Taki zakup będzie miał dla Cebie charakter wyłącznie zawodowy.
3. Przedsiębiorcą na prawach konsumenta czyli osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą, która kupuje nasze produkty i zawiera ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z wykonywaną przez Ciebie działalnością gospodarczą, jednak taki zakup nie będzie posiadał dla Ciebie charakteru zawodowego, który wynika w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez Ciebie działalności. Jeżeli potrzebujesz szerszej legalnej definicji możesz sprawdzić ją w art. 7aa Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U.2020.287 z późn zm.).
W naszym sklepie co do zasady zawieramy umowę tylko z osobami pełnoletnimi i mającymi pełną zdolność do czynności prawnych. Jeżeli jesteś osobą niepełnoletnią powyżej 13 roku życia lub częściowo ubezwłasnowolnioną i chcesz dokonać zakupu w naszym Sklepie to musisz posiadać zgodę swojego opiekuna prawnego. Niestety osobom niepełnoletnim lub niespełniającym powyższych wymagań nie jesteśmy w stanie zaproponować naszych produktów, ale jak to mówią „Co się odwlecze to nie uciecze”.
Pamiętaj, że jako klient naszego Sklepu nie możesz dokonać zakupu anonimowo, pod pseudonimem lub z użyciem nieprawdziwych
danych. Bycie fair jest bardzo okay!
1.3. Jak będziemy przetwarzać Twoje dane?
Lubimy naszych klientów i cenimy ich prywatność, dlatego dokładamy wszelkich starań, aby ich dane osobowe były poufne i usuwane, gdy już ich nie potrzebujemy. Szersze informacje w zakresie Twoich danych osobowych pozyskiwanych przez Sprzedawcę oraz plików cookies wykorzystywanych w ramach Sklepu, możesz znaleźć tutaj https://blueshell.pl/polityka-prywatnosci/ – jest to nasza Polityka Prywatności.
Sprzedawca nie korzysta z funkcji plasowania produktów i reklam, opłacanych przez Sprzedawcę w celu podawania wyników wyszukiwania produktów lub Sklepu w odpowiedzi na wyszukiwanie internetowe konsumenta.
§ 2 PRODUKTY I PROMOCJE
2.1. Jakie produkty znajdziesz w naszym Sklepie?
Na chwilę obecną na naszym Sklepie znajdziesz ebooki (książki w postaci elektronicznej) czyli dane wytwarzane i dostarczane do naszych klientów w postaci cyfrowej.
W tym temacie nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa! Śledź nas uważnie!
2.2. Jaka cena naszych produktów Cię obowiązuje i jak informujemy o obniżkach?
Informacje o produkcie w Sklepie, w szczególności opis i cena są wyłącznie zaproszeniem do zawarcia umowy i nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego Ceną ostateczną i wiążącą jest cena podana w podsumowaniu zamówienia w „koszyku”, w chwili złożenia przez
Ciebie zamówienia. Żeby nie mieszać naszym klientom w głowach wszystkie ceny produktów wskazane na stronie internetowej Sklepu są podane w złotych polskich i są cenami brutto (uwzględniają wszelkie podatki w tym także VAT). A teraz czas na wdrożenie i w naszym Sklepie obowiązków, które wprowadziła Dyrektywa Omnibus (nota bene dla konsumenta bardzo korzystne): w każdym przypadku obniżenia ceny produktu, obok aktualnej ceny jest podana najniższa cena dla tego produktu obowiązująca w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, a jeśli produkt jest w sprzedaży mniej niż 30 dni, to obok aktualnej niższej ceny zamieszczamy najniższą cenę jaka obowiązywała od dnia zamieszczenia produktu w Sklepie.
Pamiętaj, że ceny produktów mogą ulegać zmianie, a poszczególne produkty mogą zostać wycofane z oferty bez wcześniejszego uprzedzenia. Oczywiście zmiana cen nie dotyczy zamówień przyjętych do realizacji.
2.3. Jak działają akcje promocyjne?
Na specjalne okazję wprowadzamy w Sklepie akcje promocyjne. Akcje promocyjne są wprowadzane na określone (wybrane przez Sprzedawcę) produkty, a polegają w szczególności na
● Udzieleniu rabatu procentowego na produkt lub na określoną liczbę produktów;
● Udzieleniu rabatu kwotowego na produkt lub na określoną liczbę produktów;
● Dostarczeniu e-booka wybranego przez Sprzedawcę w ramach zapisu na newsletter (więcej w regulaminie newslettera)
● Umożliwieniu klientowi Sklepu użycia kodu rabatowego, którego treść należy umieścić w przeznaczonym do tego miejscu – „Kod rabatowy”
Rabat zostanie naliczony od wartości brutto produktów. Skorzystanie z akcji promocyjnej może wiązać się z koniecznością zapisania się do newslettera. Akcje promocyjne przeprowadzane są na czas określony przez Sprzedawcę lub do odwołania, a rabaty czy obniżki nie sumują się.
2.4. Kto wystawia opinie o naszych produktach?
Niestety jeszcze nie wprowadziliśmy formularza umożliwiającego wystawianie opinii. Jednak jak tylko dogadamy się w tej kwestii z naszym zespołem IT na pewno Cię o tym poinformujemy!
§ 3 SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ
3.1. O czym powinieneś wiedzieć przed zakupem naszych produktów?
Dla prawidłowego dokonywania zakupów potrzebne jest:
● urządzenie z dostępem do Internetu
● aktywne konto e-mail
● system teleinformatyczny Użytkownika następujących minimalnych wymagań technicznych: Internet Explorer w wersji 7.0 lub nowszej z włączoną obsługą ActiveX, JavaScript i cookies lub Mozilla Firefox w wersji 3.0 lub nowszej z włączoną obsługą appletów Java, JavaScript i cookies, Google Chrome z włączoną obsługą ActiveX, JavaScript i cookies, Apple Safari z włączoną obsługą ActiveX, JavaScript i cookies. Minimalna rozdzielczość ekranu 1024×768 pikseli.
Dla prawidłowego odczytania e-booka potrzebne jest: komputer klasy PC lub Mac z monitorem o rozdzielczości minimalnej 800×600 pikseli, wyposażony w system operacyjny oraz program zdolny otwierać pliki ePUB, PDF (np. Adobe Acrobat Reader, Calibre, MobiPocket Reader), lub inne urządzenie końcowe, w tym czytnik ebooków, smartfon, tablet z zainstalowaną aplikacją do odtwarzania ww. plików.
Jeżeli Twoje urządzenie będzie spełniać powyższe wymagania techniczne, nie krępuj się i korzystaj z naszej wiedzy!
3.2. Kiedy zawieramy z Tobą umowę zakupu e-booka?
Umowa zostaje zawarta w j. polskim, z chwilą otrzymania przez Ciebie wiadomości email z potwierdzeniem złożenia zamówienia. Abyś jednak mógł otrzymać taką wiadomość, najpierw złóż zamówienie…
3.3. ABC składania zamówienia
Poniżej przedstawiamy krótką instrukcję jak poprawnie złożyć zamówienie w naszym Sklepie i o czym pamiętać, aby skorzystać z kuponu rabatowego:
A. Wybierz produkty
1) Jeżeli spodobał Ci się opis naszego e-booka albo ktoś Ci go polecił i chcesz go kupić bo jesteś głodny wiedzy, która jest tam spisana, kliknij ikonę „dodaj do koszyka”. Taka ikona znajduje się przy każdym produkcie.
2) Jeżeli wybrałeś kilka produktów i chcesz je przejrzeć przed zakupem, należy kliknąć „zobacz koszyk”. Koszyk zawiera:
● prezentację wybranych przez użytkownika produktów wraz z ich ceną i liczbą,
● podsumowanie koszyka – łączna kwota zakupów
● pole „kod kuponu” do wpisania kodu rabatowego
3) Aby wykorzystać kod rabatowy, należy wpisać go w wyznaczonym polu „kod kuponu”, a następnie kliknąć ikonę „wykorzystaj kupon”. Wpisanie kodu i niekliknięcie ikony „wykorzystaj kupon” skutkować będzie niezastosowaniem kodu rabatowego. Sprzedawca zastrzega, że kody rabatowe mogą obejmować tylko wybrane przez Sprzedawcę produkty.
B. Wpisz swoje dane do zamówienia
4) W celu sfinalizowania zamówienia należy kliknąć ikonę: „przejdź do płatności”
5) Klikając ikonę „przejdź do płatności”, zobowiązany zostaniesz do podania danych niezbędnych do realizacji zamówienia (dane te mogą się różnić w zależności od tego, czy jesteś osobą fizyczną czy dokonujesz zakupu na firmę). Obowiązkowe dane oznaczone są gwiazdką (*): imię i nazwisko, adres (kraj, ulica, kod pocztowy, miasto), nr telefonu, adres e-mail oraz inne dane opcjonalnie.
6) Następnie należy wybrać metodę płatności, a także zapoznać się z regulaminem, który właśnie czytasz i polityką prywatności oraz zaakceptować je, odznaczając właściwą ikonę „Przeczytałem/am i akceptuję regulamin*”;
7) W tym miejscu poprosimy Cię także o potwierdzenie (zaznaczając właściwą ikonę), że rezygnujesz z prawa odstąpienia od umowy w przypadku zamówienia treści cyfrowych lub poinformujemy Cię, zanim dokonasz zamówienia, że treści cyfrowe nie podlegają zwrotowi i że decydując się na zakup rezygnujesz z prawa odstąpienia.
8) W przypadku pominięcia niezbędnych danych w formularzu zamówienia bądź innych nieprawidłowości (np. braki) w w/w formularzu Sklep otworzy komunikat z listą nieprawidłowości oraz automatycznie wskaże pola z nieprawidłowościami. Nieprawidłowe wypełnienie formularza zamówienia uniemożliwi przejście do płatności.
C. Koniecznie wykorzystaj kupon rabatowy, jeśli go posiadasz
Uwaga! To ostania szansa aby dodać kod rabatowy!! Możesz to zrobić klikając w ikonę „Masz kupon? Kliknij tutaj, aby dodać swój kod”. W okienku należy wpisać posiadany kod rabatowy i kliknąć „wykorzystaj kupon”. Jeszcze raz podkreślamy, że wpisanie kodu i niekliknięcie ikony „wykorzystaj kupon” skutkować będzie niezastosowaniem kodu rabatowego.
D. Zapłać
9) Klikając ikonę „kupuję i płacę” potwierdzasz stan koszyka, prawidłowość danych w formularzu zamówienia, złożonych oświadczeń i wyrażasz zgodę na złożenie zamówienia. Tym samym otrzymujemy od Ciebie informacje, że wiesz o obowiązku zapłaty ceny wskazanej w
zamówieniu na rachunek Sprzedawcy.
10) Po dokonaniu płatności, na adres mailowy podany w formularzu zamówienia, otrzymasz wiadomość z potwierdzeniem treści złożonego zamówienia oraz pouczeniem o przysługującym użytkownikowi prawie odstąpienia od umowy lub potwierdzeniem o utracie prawa do odstąpienia, w związku ze złożonym przez konsumenta żądaniem rozpoczęcia dostarczania treści cyfrowych przed upływem 14-dniowego
terminu odstąpienia od umowy.
11) Potwierdzenie dokonania zapłaty za zamówienie i potwierdzenie zakupu przesyłane jest e-mailem, na adres mailowy wskazany w zamówieniu.
§4 PŁATNOŚCI
4.1. Jak mogę zapłacić za ebooka?
Obecnie przyjmujemy zapłatę poprzez przelew bankowy, a także płatność elektroniczną – Ty decydujesz, która opcja jest dla Ciebie najlepsza. Realizacja płatności elektronicznej następuje poprzez podmioty zewnętrzne, za których działanie Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności. Podmiotem obsługującym płatność jest Przelewy24, czyli PayPro S.A.
4.2. Co się stanie gdy nie zapłacę albo płatność „nie przejdzie”?
Jeżeli w ciągu 72 godzin od złożenia zamówienia nie otrzymamy Twojej zapłaty, zamówienie zostanie automatycznie anulowane.
4.3. Czy otrzymam podsumowanie zamówienia i paragon? W jaki sposób mogę otrzymać fakturę?
Tak! Zawsze wystawiamy fakturę po każdym zakupie. Na Twoje żądanie (wyrażone poprzez zaznaczenie odpowiedniej opcji podczas składania zamówienia w formularzu) prześlemy Ci ją mailem. Faktury VAT wystawiane i dostarczane są w formie elektronicznej, na wskazany w formularzu adres e-mail, na co wyrażasz zgodę akceptując regulamin.
Dodatkowo o przyjęciu zamówienia i otrzymaniu płatności powiadomimy Cię mailowo. Potwierdzenie zawiera informacje o treści zawartej umowy (w szczególności o produkcie i cenie) oraz rezygnacji z prawa odstąpienia od umowy.
§5 DOSTARCZENIE PRODUKTU
5.1. Jak długo będziesz czekać na produkt?
Nawet nie zdążysz mrugnąć! A prawdę mówiąc to zawsze staramy się dostarczać nasze produkty niezwłocznie po otrzymaniu wpłaty, nie później niż w ciągu 72 godzin po opłaceniu zamówienia.
Jeżeli napotkalibyśmy jakiekolwiek trudności w terminowym dostarczeniu Ci e-booka (w tym z przyczyn niezależnych od nas) powiadomimy Cię o tym jak najszybciej i wskażemy nowy termin dostawy. Pamiętaj, że w takim przypadku masz prawo nie zaakceptować wskazanego nowego terminu dostawy i odstąpić od umowy bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów.
Zamówiony produkt jest dostarczony na podany wcześniej adres mailowy, w formie linku do e-booka. Po kliknięciu w link zostaniesz przeniesiony na stronę internetową, na której możliwe jest pobranie produktu w formie pliku (w tej formie dostęp do produktu jest dostępny przez aż 14 dni. A jeżeli z jakiegoś powodu nie pobrałeś e-booka w tym czasie, skontaktuj się z nami – pomożemy).
5.2. Jak mogę korzystać z e-booka i czy mogę go przekazać innej osobie?
E-booki dostępne w naszym sklepie to utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych i podlegają z tego tytułu ochronie prawnej. Kupując e-booka otrzymujesz od nas licencję niewyłączną i nieprzenoszalną. Oznacza to, że z e-booka możesz korzystać na własne, prywatne potrzeby w jakimkolwiek miejscu i czasie chcesz (bez ograniczeń terytorialnych i czasowych), o ile naturalnie spełnisz wymogi techniczne.
W ramach licencji bez problemu możesz go cyfrowo zapisać, wydrukować, przenieść na dowolne urządzenia, udostępnić osobom bliskim wymienionym w art.23 ust.2 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (w szczególności bliskiej rodzinie i przyjaciołom), jednak nie możesz udostępniać go innym osobom trzecim. Nie zgadzamy się także na udostępnienie e-booka do celów biznesowych, nie możesz go odsprzedać, upublicznić, przekazać do odpłatnego lub nieodpłatnego korzystania osobie trzeciej. Dotyczy to rozpowszechniania plików komputerowych z e-bookiem albo innych treści bazujących na otrzymanym od nas e-booku, niezależnie od tego jak dalekie zmiany wprowadziłeś.
Pamiętaj że nasze ebooki mogą być zabezpieczone znakiem wodnym przed nielegalnym kopiowaniem. Taka informacja zostanie podana przy opisie ebooka w sklepie.
W ebooku dzielimy się z Tobą nie tylko naszą wiedzą, ale też długoletnią praktyką dlatego mamy nadzieję, że nie usuniesz naszych oznaczeń, w tym autora e-booka oraz technicznych zabezpieczeń. A inaczej rzecz ujmując – takie praktyki są zakazane.
5.3. Na jakie urządzenia mogę pobrać ebooka?
Wszystko napisaliśmy w punkcie 3.1. Regulaminu powyżej. Nic więcej nie potrzebujesz!
5.4. Czy możemy nie zrealizować Twojego zamówienia?
Tak, możemy to zrobić m.in. w przypadku niedokonania płatności lub podania nieprawidłowych danych podczas składania zamówienia.
5.5. Co się dzieje w przypadku niedostarczenia produktu?
Jeszcze nam się to nie zdarzyło bo bardzo dbamy o naszych Klientów, ale dmuchając na zimne wolimy poinformować, że z zastrzeżeniem pkt 5.1. w przypadku gdy nie uda nam się dostarczyć Ci zamówionych w naszym Sklepie produktów i z naszego oświadczenia wynikać będzie, że nie stanie się to w najbliższym czasie – Twoje zamówienie zostanie anulowane, a uiszczona cena zostanie zwrócona na Twoje konto bankowe, z którego dokonywałeś płatności.
§6 ZWROTY, REKLAMACJE I PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
6.1. Czy możesz odstąpić od umowy i zwrócić zakupiony produkt?
Niestety nie, prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w odniesieniu do umów o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgoda konsumenta lub przedsiębiorcy na prawach konsumenta przed
upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa do odstąpienia od umowy.
O utracie prawa odstąpienia od umowy informowaliśmy Cię przed zawarciem umowy, Ty sam zgadzasz się natomiast na utratę prawa odstąpienia od umowy podczas składania zamówienia (obowiązkowe kliknięcie w check box). Dodatkowo w mailu potwierdzającym złożenie zamówienia otrzymasz potwierdzenie powyższego oświadczenia.
6.2. Kiedy produkt jest zgodny z zawartą Umową?
Zawsze dostarczamy produkty na najwyższym poziomie i zgodnie z tym co zostało przedstawione w Sklepie (chyba nikt nie ma co do tego wątpliwości), ale w razie czego musimy Cię poinformować, że dostarczamy Ci produkt zgodnie z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jego:
1) opis, rodzaj, liczba, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi – również kompatybilność, interoperacyjność i dostępność aktualizacji,
2) przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny konsumentowi, o którym konsument powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Sprzedawca zaakceptował.
A ponadto produkt:
3) nadaje się do celów, do których zazwyczaj używa się produktu tego rodzaju, z uwzględnieniem przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych
praktyk;
4) występuje w takiej liczbie i ma takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla produktu tego rodzaju i których konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter produktu oraz publiczne zapewnienie złożone przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych
lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedawca wykaże, że:
a. nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,
b. przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone lub w porównywalny sposób,
c. publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję konsumenta o zawarciu umowy;
5) jest dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia konsument może rozsądnie oczekiwać;
6) jest takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sprzedawca udostępnił Konsumentowi przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności produktu z umową w zakresie, o którym mowa powyżej, jeżeli konsument lub przedsiębiorca na prawach konsumenta, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha towaru odbiega od wymogów zgodności z umową oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy towaru.
6.3. W jaki sposób możesz złożyć reklamację?
Jeżeli produkt lub sam proces dokonania i realizacji zamówienia w naszym Sklepie jest wadliwy (w co ciężko nam uwierzyć, ale wszelką krytykę przyjmujemy z godnością) możesz złożyć reklamację wysyłając ją na adres:
– adres poczty elektronicznej biuro@blueshell.pl
– adres pocztowy: ul. Sienna 72 lok. 8, 00-833 Warszawa
Reklamacja powinna wskazywać co najmniej: Twoje dane pozwalające na skontaktowanie się z Tobą, numer zamówienia, produkt, którego dotyczy problem oraz opis i żądania dotyczące samego problemu (wady), informacje dotyczące urządzenia i oprogramowania, z którego korzystasz.
Rozpatrzenie reklamacji następuje w terminie 14 dni od otrzymania zgłoszenia. W przypadku przekazania niepełnych informacji termin ten biegnie od dnia, w którym otrzymamy pełne informacje niezbędne do przeanalizowania zgłoszenia. Jeżeli rozpoznanie reklamacji w terminie 14 dni nie będzie możliwe powiadomimy Cię o tym wskazując przyczynę i przewidywany termin udzielenia odpowiedzi.
6.4. Jakie rozwiązania związane z reklamacją możemy Ci zaproponować?
Tu zacytujemy po prostu ustawę – bo jak się okazuje czasem nawet w aktach prawnych może być najprostszy przekaz – a zatem jeżeli produkt jest niezgodny z Umową:
– Konsument lub przedsiębiorca na prawach konsumenta może żądać doprowadzenia go do zgodności z umową (i tu ustawa odnosi się do treści cyfrowych czyli np. ebooków). Jego naprawy lub wymiany albo
– Konsument lub przedsiębiorca na prawach konsumenta może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy w następujących przypadkach:
a) odmówiliśmy doprowadzenia albo nie doprowadziliśmy produktu do zgodności z umową albo doprowadzenie ebooka do zgodności
z umową okazałoby się niemożliwe
b) oświadczyliśmy lub z okoliczności wynika, że nie doprowadzimy produktu do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Ciebie
c) Brak zgodności produktu z umową występuje nadal, pomimo naszej próby doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową
d) Niezgodność produktu z umową jest na tyle istotna, że uzasadnione jest roszczenie obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy bez wykorzystania możliwości naprawy lub wymiany albo doprowadzenia produktu do zgodności z umową.
Rękojmia trwa 2 lata.
6.5 Do kogo możesz się zwrócić w przypadku sporu z nami?
W przypadku, gdy proces reklamacyjny nie przyniesie zadowalających efektów, konsument i przedsiębiorca na prawach konsumenta może skorzystać z pozasądowych możliwości dochodzenia roszczeń m.in. ma możliwość:
a) zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy,
b) zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Kupującym a Sprzedawcą,
c) bezpłatnego skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
Szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, konsument może szukać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl oraz w siedzibach i na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów lub Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
Sprawa może być rozpatrywana przez sąd polubowny tylko po zakończeniu postępowania reklamacyjnego i w przypadku, jeżeli obie strony sporu wyrażą na to zgodę. W pozostałych wypadkach ewentualne spory zostają poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami przepisów Kodeksu postępowania cywilnego i właściwością ogólną.
§7 WEJŚCIE W ŻYCIE REGULAMINU
7.1. Kiedy obowiązują mnie nowe zasady Regulaminu?
Wszystkie postanowienia Regulaminu, które właśnie Ci przedstawiliśmy obowiązują od 1.06.2023 r.
7.2. Zmiany regulaminu – kiedy będą i jak się o tym dowiesz?
Choć naszą energię wolimy pożytkować na dostarczanie naszym klientom wiedzy i wyjątkowych rozwiązań, czasem będziemy musieli zmienić regulamin w przypadku wystąpienia jednej z poniższych przyczyn:
· zmienią się przepisy prawa które regulują świadczenie usług drogą elektroniczną i wpływają na wzajemne prawa i obowiązki określone w umowie
· zmienią się przepisy prawa lub zostaną wydane nowe/ zmienią się dotychczasowe wyroki, decyzje, wytyczne lub interpretacje przepisów prawa przez sądy urzędy i inne organy,
· zmieni się sposób świadczenia usług, wprowadzimy nowe funkcjonalności i rozwiązania w Sklepie i obsłudze naszych klientów
· zmienią się systemy informatyczne, które mają wpływ na działalność Sklepu.
· wprowadzimy nowe produkty lub usługi.
Informacja o zmianie regulaminu zostanie zamieszczona na stronie internetowej Sklepu.
REGULAMIN NEWSLETTERA
§ 1 NEWSLETTER I JEGO DOSTAWCA
1.1. Kto jest dostawą Newslettera?
Dostawcą newslettera, jak i właścicielem strony internetowej, na której osadzony jest formularz do zapisu na newsletter jest Blueshell Legal sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Siennej 72 lok. 8, 00-833 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy KRS, nr KRS 0000634622, NIP 5213745896, REGON 36528690100000, kapitał zakładowy 20 000 zł (dalej: Dostawca”).
Dane kontaktowe Dostawcy (zarówno w sprawie zakupów i reklamacji jak i danych osobowych):
Adres pocztowy: ul. Sienna 72 lok. 8, 00-833 Warszawa
Adres e-mail: biuro@blueshell.pl
Numer Telefonu (do sekretariatu): 507 036 004
Godziny pracy obsługi klienta: poniedziałek – piątek w godz. 9.00-16.00
1.2. Co to jest newsletter?
Wierzcie lub nie, ale newsletter to nie tylko mail z podsumowaniem zmian w prawie lub ciekawymi artykułami, które od nas dostajesz.
Newsletter jest usługą dostarczaną Ci w drodze komunikacji elektronicznej (za pomocą poczty e-mail), zawierającą informacje edukacyjne (czyli nowe artykuły na naszej stronie i krótkie podsumowania zmian prawnych, na które musisz się przygotować) oraz informacje handlowe i marketingowe np. o afiliacjach, nowych treściach na mediach społecznościowych, nowych usługach, nowościach w prowadzanym przez nas sklepie https://blueshell.pl/sklep/, promocjach i konkursach (dalej: „Newsletter”).
Aby jednak otrzymać Newsletter musimy zawrzeć ze sobą umowę o dostarczanie treści cyfrowych. Na podstawie takiej umowy my wysyłamy Ci wyżej opisane treści, a Ty zobowiązany jesteś uiścić cenę lub zamiast tradycyjnej „płatności” przekazać nam swoje dane – uspokajamy, że jest to wyłącznie adres e-mail. Musieliśmy Ci przekazać tę formułkę bo taki mamy obowiązek prawny, ale w gruncie rzeczy nic się nie zmienia pod kątem technicznego działania Newslettera i pozyskiwanych przez nas Twoich danych.
1.3. Kto może się zapisać do Newslettera?
Do Newslettera może się zapisać każda osoba fizyczna, która ukończyła 18 lat i posiada pełną zdolność do czynności prawnych, osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, mogąca korzystać z praw konsumenta, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, przez prawidłowo umocowanego do reprezentacji tego podmiotu.
§ 2 OGÓLNE WARUNKI DZIAŁANIA NEWSLETTERA
2.1. Jaką płatność wybrać? Jakie są warunki zawarcia umowy na dostawę Newslettera po opłacie pieniężnej?
Wszystko zależy od Ciebie. Jeżeli nie chcesz otrzymywać Newslettera (tj. treści cyfrowych) w zamian za swoje dane możesz zawrzeć umowę o dostarczanie treści cyfrowej, w ramach której będziesz dokonywał płatności w formie pieniężnej. Co prawda i tak będziemy potrzebować od Ciebie adres e-mail, żeby dostarczyć Ci newsletter, ale ustawodawca stwierdził, że masz prawo zdecydować, którą „płatność” wybierasz, więc musimy Ci to przekazać.
Aby zamówić taką usługę napisz do nas na adres: biuro@blueshell.pl
W odpowiedzi na Twoją wiadomość wyślemy Ci regulamin sprzedaży usługi o dostarczenie treści cyfrowych. Po jego zaakceptowaniu będziesz mógł złożyć zamówienie.
2.2. Kiedy zawierana jest Umowa?
Umowa o dostarczanie treści cyfrowych w postaci Newslettera zostaje zawarta na czas nieokreślony z chwilą zapisania się do Newslettera. Od tego czasu uzyskujesz dostęp do udostępnianych nowych treści cyfrowych w ramach Newslettera. Dostawca Newslettera względem Użytkownika nowo zapisanego do Newslettera nie jest zobowiązany do przesyłania mu Treści cyfrowych udostępnianych wcześniej (tj. przed datą zapisu do Newslettera) w ramach świadczenia usługi Newsletter.
2.3. Na co wyrażam zgodę zawierając umowę i zapisując się do Newslettera? Jakie treści będę otrzymywać?
Dokonanie powyższych kroków oznacza, że dobrowolnie wyrażasz zgodę na otrzymywanie na podany adres mailowy:
a) treści marketingu bezpośredniego,
b) informacji o nowych działaniach na profilach administratora utworzonych na platformach społecznościowych,
c) linków afiliacyjnych do podmiotów, z którymi współpracuje administrator,
d) wybranych przez administratora aktualności i przypomnień o usługach administratora i współadministratorów,
e) informacji o darmowych e-bookach,
f) darmowych e-booków
g) ankiet,
h) informacji o nowych i polecanych usługach i produktach, a także rabatach i promocjach na usługi i produkty administratora oraz współadministratorów.
oraz przekazywania innych informacji handlowych zgodnie z art. 172 ust. 1 prawa telekomunikacyjnego.
Zgoda na otrzymywanie wszystkich w/w informacji jest konieczna do zapisu na Newsletter.
2.4. Co mogę zrobić z dostarczonymi mi treściami w ramach Newslettera?
Treści przekazywane w Newsletterze stanowią własność intelektualną Dostawcy Newslettera lub partnerów biznesowych właściciela serwisu i są objęte ochroną przewidzianą w ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. Oznacza to, że jeśli korzystasz z usługi Newsletter uprawniony jesteś do korzystania z treści Newslettera wyłącznie w zakresie własnego użytku.
2.5. Jak zapisać się do Newslettera?
W celu zapisania się do Newslettera należy:
1.1. wypełnić elektroniczny formularz zapisu do listy mailingowej podając dane potrzebne do identyfikacji użytkownika zapisanego na newsletter tzn. adres e-mail,
1.2. zaakceptować regulamin Newslettera,
1.3. po wypełnieniu w/w formularza należy przekazać go Dostawcy Newslettera przez kliknięcie okienka „Wyślij”.
1.4. Następnie otrzymasz link aktywujący do Newslettera wysłany przez Dostawcę. Aby subskrypcja Newslettera była aktywowana należy kliknąć w przesłany link.
Potwierdzenie zapisu poprzez kliknięcie w link aktywujący oznacza, że zostaniesz niezwłocznie dodany do listy subskrybentów Newslettera.
Pamiętaj, że wskazany przez Ciebie adres mailowy musi być aktywny i należeć do Ciebie. Niedopuszczalne jest podanie fałszywych danych.
2.6. Jak mogę zrezygnować z Newslettera?
W przypadku chęci zrezygnowania z subskrypcji Newslettera (choć naprawdę nie wiemy dlaczego), możesz zrobić to w dowolnej chwili, klikając w link załączony do każdego newslettera lub przesyłając wiadomość pocztą elektroniczną na adres biuro@blueshell.pl lub listownie na adres ul. Sienna 72 lok. 8, 00-833 Warszawa, wskazując w treści żądanie oraz adres email, na który jest przysyłany Newsletter.
2.7. Czy możemy sami rozwiązać z Tobą umowę o dostarczanie Newslettera?
Dostawca Newslettera może za tygodniowym wypowiedzeniem rozwiązać umowę o dostarczanie usługi Newsletter z ważnych powodów jakimi są: (1) zmiana przepisów prawa (lub ich interpretacji przez sądy i organy), które regulują świadczenie usług drogą elektroniczną i wpływająca na wzajemne prawa i obowiązki określone w umowie o dostarczanie Newslettera, (2) zmiana sposobu świadczenia usług lub pozbawienie możliwości świadczenia usług ze względów technicznych (3) zmiana zakresu, rodzaju lub sposobu świadczenia usług Newslettera. Wypowiedzenie zostanie Ci dostarczone na adres e-mail.
Dodatkowo (choć wiemy że nasi subskrybenci są najlepsi na świecie i istnieje bardzo małe prawdopodobieństwo zaistnienia takiej sytuacji) Dostawca Newslettera może natychmiastowo ograniczyć lub czasowo wyłączyć dostęp do Newslettera w wyniku pozbawienia możliwości świadczenia usług, ze względów technicznych i technologicznych oraz działań niezależnych od Dostawcy, a także w sytuacji przesyłania przez subskrybenta treści obraźliwych, nawołujących do nienawiści lub podania fałszywych danych tj. adresu e-mail np. w imieniu osoby trzeciej, która nie wyraziła na to zgody.
Dostęp do Newslettera może zostać także natychmiastowo wyłączony w przypadku naruszenia przez Ciebie niniejszego Regulaminu.
§ 3 WYMOGI TECHNICZNE
Użytkownik zapisany do Newslettera może korzystać z usługi Newsletter po spełnieniu podanych niżej wymagań technicznych.
1. Dla prawidłowego zapisu do Newslettera potrzebne jest:
● urządzenie z dostępem do Internetu (np. komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu)
● aktywne konto poczty elektronicznej
● zaktualizowany do najnowszej wersji system teleinformatyczny i przeglądarka internetowa użytkownika, min. wymagania techniczne: Internet Edge w wersji 108.0 lub nowszej z włączoną obsługą JavaScript i cookies lub Mozilla Firefox w wersji 108.0.1 lub nowszej z włączoną obsługą JavaScript i cookies, Google Chrome z włączoną obsługą JavaScript i cookies, Apple Safari w wersji 16.1 lub nowszej z włączoną obsługą JavaScript i cookies.
2. Dla prawidłowego odczytania treści cyfrowych potrzebne jest: aktualna wersja przeglądarki internetowej, urządzenie z dostępem do Internetu, komputer klasy PC, Mac wyposażony w system operacyjny oraz program zdolny otwierać pliki PDF (np. Adobe Acrobat Reader, Calibre, MobiPocket Reader) lub inne urządzenie końcowe, w tym czytnik ebooków, smartfon, tablet z zainstalowaną aplikacją do odtwarzania
ww. plików. Komputer lub inne urządzenie końcowe powinno spełniać wymagania podane przez producenta programu do odczytywania plików PDF.
Użytkownik we własnym zakresie ponosi opłaty związane z dostarczeniem odpowiedniego urządzenia multimedialnego, dostępu do Internetu
lub transmisji danych oraz innych usług wymienionych w niniejszym paragrafie.
§ 4 REKLAMACJE
4.1. Czy mogę złożyć reklamację związaną z dostarczaniem Newslettera?
Tak, każdy subskrybent ma prawo do złożenia reklamacji związanej ze świadczeniem usługi Newslettera.
Reklamacja powinna wskazywać co najmniej: Twoje dane pozwalające na skontaktowanie się z Tobą, opis problemu, informacje dotyczące urządzenia i oprogramowania, z którego korzystasz.
Możesz złożyć reklamację wysyłając ją na adres:
– adres poczty elektronicznej biuro@blueshell.pl
– adres pocztowy: ul. Sienna 72 lok. 8, 00-833 Warszawa
4.2. Ile będę czekać na rozpatrzenie reklamacji? Jaki są sposoby rozpatrzenia reklamacji?
Rozpatrzenie reklamacji następuje w terminie 14 dni od otrzymania zgłoszenia. W przypadku przekazania niepełnych informacji termin ten biegnie od
dnia, w którym otrzymamy pełne informacje niezbędne do przeanalizowania zgłoszenia. Jeżeli rozpoznanie reklamacji w terminie 14 dni nie będzie możliwe, za pomocą poczty elektronicznej powiadomimy Cię o powyższym.
Masz także prawo do polubownego rozpatrzenia sporów i reklamacji poprzez zwrócenie się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, powiatowego lub miejskiego rzecznika praw konsumenta lub innej organizacji zajmującej się ochroną konsumentów lub skorzystania z platformy ODR https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=PL
§ 5 DANE OSOBOWE
W celu uzyskania szerszych informacji w zakresie danych osobowych pozyskiwanych przez Dostawcę Newslettera, należy zapoznać się z polityką
prywatności https://blueshell.pl/polityka-prywatnosci/
§6 ZMIANY REGULAMINU
6.1. Kiedy możemy zmienić regulamin?
Dostawca Newslettera może dokonać zmiany regulaminu w przypadku wystąpienia jednej z poniższych przyczyn:
1.1. zmiana przepisów prawa które regulują świadczenie usług drogą elektroniczną i wpływająca na wzajemne prawa i obowiązki określone w umowie o dostarczanie Newslettera,
1.2. wydanie nowych lub zmiana dotychczasowych wyroków, decyzji, wytycznych, lub interpretacji przepisów prawa przez sądy urzędy i inne organy,
1.3. zmiana sposobu świadczenia usług lub wprowadzenie nowych funkcjonalności serwisu lub Newslettera,
1.4. zmiana systemów informatycznych, które mają wpływ na działalność Newslettera.
6.2. Jak otrzymam informacje o zmianie regulaminu? Czy mogę się nie zgodzić na zmianę regulaminu?
Informacja o zmianie regulaminu wraz z treścią proponowanej zmiany i terminem zmiany Regulaminu, zostanie Ci przesłana na wskazany adres
e-mail w terminie nie później niż 14 dni przed wprowadzeniem planowej zmiany.
Jedni lubią zmiany, inni nie. Jeżeli należysz do tych drugich to w powyższym terminie (czyli tych 14 dni) możesz złożyć oświadczenie o braku akceptacji proponowanych zmian, co równoznaczne jest ze złożeniem oświadczenia o rezygnacji z Newslettera i niezwłocznym usunięciem Cię z listy subskrybentów.