Z serii szybkie pytanie i szybka odpowiedź – to zależy kiedy.
TAK Jeżeli kupujemy w sklepie tradycyjnym, sprzedawca ma prawo wywiesić informację „Zwrotów nie przyjmujemy”. Tylko jego od dobrej woli zależy, czy przyjmie z powrotem nieudany prezent i czy zwróci pieniądze. Jeżeli się zgadza, ma prawo określać własne warunki, np. termin, wymagać dostarczenia paragonu, oryginalnego opakowania, metek.
NIE Sklepy internetowe oraz sprzedawanie poza lokalem przedsiębiorcy wiążą się z przestrzeganiem zasady przyjmowania zwrotów w ciągu 10 dni od daty otrzymania towaru, bez podawania przyczyny przez kupującego. Z tego prawa możemy skorzystać nawet wtedy, gdy otworzyliśmy opakowanie – z wyjątkiem płyt CD, DVD, programów komputerowych. Towar odsyłamy sprzedawcy na własny koszt, ale ten musi oddać koszty wysyłki.
Więcej informacji znajdziesz na moim profilu Facebook
Inne ciekawe artykuły z tej kategorii:
- Szybka pożyczka czy lichwa?
- Sprzedaż bezpośrednia – prawa konsumenta
- UOKIK ostrzega przed parabankami
- Kiedy przedawnia się roszczenie banku lub operatora telefonicznego do nas?
- Zamarzło paliwo w baku? to jeszcze nie koniec!
- Uwaga na inwestycje ubezpieczeniowe
- Jak pożyczać pieniądze i ich nie stracić?
- Odszkodowanie od uczelni lub szkoły językowej? To możliwe.
- Kiedy możesz wypowiedzieć umowę z operatorem lub bankiem po jednostronnej zmianie umowy?
- Zakupy w internecie będą jeszcze bezpieczniejszy